PU-relaterade sidor ligger nu istället i Ineras Confluence Personuppgiftstjänsten


Innehåll

Denna sidaÖvriga kapitel





1.  Patientens egen kontaktinformation

Funktionen gör det möjligt att läsa och administrera en persons kontaktuppgifter, menyutgången Kontaktinformation tar dig till gränssnittet. En person kan ha kontaktuppgifter, så som telefon och e-post, samt kontaktpersoner som i sin tur kan ha egna kontaktuppgifter. Sökning på en person sker genom att ange dess identitet i rutan ”Personidentitet” och klicka på Sök, du kan nu läsa personens kontaktinformation. se Figur - Kontaktinformation. För att se den fullständiga informationen för en kontaktperson så klickar man på den personen i tabellen.

Samtliga kontaktuppgifter har en rangordning som bestämmer vilken uppgift som ska användas i första hand.

Det är inte möjligt att lägga till kontaktinformation för en sekretessmarkerad- eller person med skyddad folkbokföring.


Figur: Kontaktinformation

2. Administrera kontaktinformation

Klicka på knappen + Lägg till under ”Egna kontaktuppgifter” eller ”Kontaktpersoner” för att lägga till kontaktinformation.

Figur - Popup-ruta Lägg till kontaktinformation. Fyll i de fält som är aktuella och klicka på OK och sedan Spara längst ner i högra hörnet. Ikonerna för att Redigera och Ta bort finns för varje tillagd rad med uppgifter. Klicka på knappen Spara för att ändringar skall sparas.

Uppgifterna kan rangordnas genom att klicka på pilarna i kolumnen Rangordning.

Uppgifterna kan även flaggas som uppgift att använda vid digital avisering.


Figur: Popup-ruta Lägg till kontaktinformation


Figur: Fältet Kontaktinformation

 

3. Digital avisering

När en personpost har kontaktinformation registrerad finns alternativen att välja till digital avisering till någon av kontaktvägarna samt att avstå pappersavisering. Även kontaktpersons kontaktinformation kan väljas som en digital aviseringsväg.


Figur: Digital avisering samt avstå från pappersavisering





  • No labels